HANA......KIMI........

WALK AND WALK AT MY BLOG..................
TALK AND TALK AT MY BLOG............

Monday, June 1, 2009

luahan rase

ari nie aku mendgr luahan rase pekerja2 kt cni..erm..ade yang baik ade yang xbaik..aku just dgr je untk menambah pengalaman yang ade...baru ku tahu yang bekerja nie susah..bermcm2 kerenah yang ade..aku bukan saje mndgr luahan dari pekerja nie sndri tpi luahan rase dri roomate aku pasal boss dan staf2 die...

okay kite brmule satu2 erk..luahan rase dri ofis aku dulu la..peristiwanya mcm nie...ade satu pengurus yang xdpat nk bekerjasame ngn owg bawhan die..yelah pengurus tue owg baru lgipun budak muda lgi berbanding ngn owg bwahan die yang merupakan super triple and double senior..mane nk dgr ckp owg muda yang bru je nk mule bertugas..kalu kowang pikir..ptut ke seowg pekerja bwahan memberi arahan pade bos die walaupun die dh bekerja ngn cwangan tue dah lbih dri 20 thun..mmg la diowg tue berpengalaman so bantu la budak yang bru nk blajar..nie nk mempetikaikn kerja yang die buat..dan yang die pertikaikan tue adelah bos die sndri..susah taw nk bekerjasama ngn owg mcm nie..sebanrang pndapt pun xnk trime..bukn la semua pkerja yang super triple and double senior mcm tue..sesetghnye mcm tue la..erm...tue la kehidupan di alam pekerjaan...

Ceta yang ke-2 plak..luahan rase dri roomate aku..yng nie lgi satu kes..sowg boss yang begitu menyayangi dan mengasihi pekerja baru..pelikkan bunyinye..ade sowg boss yang suke ngn pekerja baru yng xthu ape2 ttg syarikat berbanding ngn pkerja lama..ikut dri ceta..pekerja yang paling lame bekerja disitu ialah 7 thun je..yang lain chow awal..yelah..pekerja baru boss tue bgi gaji lbih dri RM1000 taw..manakla pekerja lame kalu blh biar kurng dri RM1000..terukkn boss tue..kalu nk mintk naik gaji boss akan bgi alasan untuk ape??..ape kerja yang awak lakukan???...padehal owg tue bertungkus lumus bt keja..menaikkan keuntungan syarikat..tue die ckp xbuat ape2 keja..mmg xthu la nk ckp ape..so roomate aku tue dh pun dpt keja lain n nk chow dri situ..tahu la ape boss tue ckp bile roomate aku nk chow.."saya xkn ambik balik pekerja yang kuar dri sni!"..isk!!..kalu aku kt tmpt tue n boss tue ckp mcm tue..mmg aku xkn menjejak kaki kt citu..die ingt bagus sgt ke syarikay die..b erlagak sungguh..roomate aku ckp bkn sowng due pekerja yang behenti maki hamun kt boss tue..ramai taw..so kowang bayangkan la betape teruknye boss tue..dah la sabtu keja..full day plak tue..mmg teruk la...harap2aku xtime boss mcm tue..

okay la..aku rase ckup la due ceta yang aku tulis kt cnie..satu pasal pekerja yang xkiut ckp boss n satu boss yng xleh bekerjasame ngn pekerja..harap2 enjoy la..aku pun dpt menambh pengalaman yang ade seblum btl2 menjejak kaki ke alam pekerja yang sebenar..

adios..

0 Comments:

Post a Comment